5 съвета как да оптимизираме бизнес финансите си през 2023
Развиващите се бизнеси са успешни, тъй като финансовото им планиране е интелигентно. Без оглед на това дали бизнесът ти е новостартиращ, или от дълго време
е на пазара, винаги можеш да направиш стъпка към оптимизация на финансовите си ресурси.
Ако не си сигурен как да го осъществиш, по-долу подбрахме топ 5 съвета за това как да оптимизираш бизнес финансите си през 2023 г. Представените тук съвети са еднакво ефективни за всички собственици на бизнеси, независимо от сферата им на дейност и са предпоставка за успешното ти развитие като предприемач.
Ограничи употребата на хартия доколкото е възможно
Освен че ограничаване употребата на хартия е важна екологична стъпка, то спестява на бизнеса допълнителни разходи. И не само - обработката на информация от хартиени носители отнема време, а времето струва пари, ангажиране на човешки ресурс и т.н.
Различни статистики показват:
- Около 30% от времето на служителите преминава в търсене на документи;
- Приблизително 10 000 листа хартия използва само един служител в рамките на година - това се равнява на около 140 лв. годишен разход за бизнеса ти;
- 6 800 листа от общо 10 000 обикновено отиват в коша, тъй като стават ненужни след време.
Дигитализацията на документите е важна стъпка към прогреса и оптимизиране както на оперативните процеси, така и на корпоративните финанси. Бизнес практиката в световен мащаб показва, че ограничената употреба на хартия и замяната ѝ с колкото се може повече дигитални документи, води до положително разпределяне на финансите.
Сама по себе си хартията не е толкова скъп ресурс, по-скъпи се оказват разходите, свързани с консумативи за печат, поддръжка на принтери и т.н. Загубата на време и усилия при обработка на хартиения документооборот също е фактор, който не бива да се пренебрегва.
Регулярната актуализация на бюджета и придържането към рамката му са за предпочитане
Бизнес планирането е важен аспект от развитието му и това важи с пълна сила и за финансите. Динамичната среда, в която бизнесът ти е принуден да работи, предполага и регулярна актуализация на финансите му.
Ето защо е добре регулярно да правиш проверка на бюджетната си рамка. Днес ситуацията се променя за няколко дни, а предизвикателствата, пред които са изправени малки и средни търговци, далеч не липсват.
Не оставяй бюджетната си матрица на самотек, а осъществявай редовен мониторинг върху нея. когато е нужно, направи необходимите промени. Много важен момент тук е и да се придържаш към финансовия си план в процеса на работа.
Бъдещето е в автоматизацията
Неведнъж сме отправяли поглед към автоматизациите, става ли въпрос за управление на бизнес. Ще го направим отново, защото светът се променя. От това дали и доколко сме способни да влезем в неговия ритъм зависи и доколко успешен ще е бизнесът ни.
Днес има множество софтуерни решения, които могат да улеснят фирмите в изпълнение на регулярните им оперативни задачи. В това отношение финансовите инструменти, ERP и ред други софтуери за автоматизация на процесите имат важно значение за бизнес успеха.
При всички случаи, колкото повече е автоматизиран процесът на работа в организацията ти, толкова повече ще спестиш. Този тип спестявания следва да се измерват в дългосрочен план.
Нещо повече - софтуерите в помощ на бизнеса са предпоставка за:
- По-ефективното обслужване на клиенти;
- Минимизиране необходимостта от допълнителни човешки ресурси, без част от които допреди няколко години бе немислимо съществуването на дадена организация;
- Оптимизиране бизнес разходите ти в сферите на дейност, за които автоматизацията е успешно приложима.
Инвестирай в технологии и аутсорс услуги
В продължение на горната точка, технологията е този важен компонент от съвременния свят, който ще направи управлението на бизнеса ти много по-лесно.
Инвестицията в технологични услуги, освен че ще ти спести разходи, ще изведе бизнеса ти и на следващо ниво. Той ще бъде конкурентоспособен и ще се развива наравно с “големите играчи” на пазара.
В допълнение, част от услугите ти днес могат да бъдат аутсорсвани - изведени извън рамките на организацията и делегирани на външен изпълнител. Този бизнес модел се утвърди като особено успешен в наши дни, тъй като предлага гъвкавост, висока ефективност и спестява значителни финансови средства на бизнеса ти.
Анализирай паричните потоци
Паричните потоци са горивото, благодарение на което функционира бизнесът ти. Липсата им в продължителен период от време е почти сигурен индикатор за предстоящ провал. В този ред на мисли, добрият собственик на бизнес винаги анализира финансовите потоци на своята организация.
В случай че не си наясно какво се случва с парите, с които фирмата ти оперира, рискуваш нещата да излязат извън контрол. Това е противопоказно за цялостното бизнес управление.
Анализирането на паричните потоци от и към фирмата ти регулярно - поне веднъж месечно, е предпоставка за адекватното финансово управление на твоя малък бизнес.
Имаш нужда от допълнително финансиране за твоя бизнес сега? Виж кредитните продукти, които Fintrade ти предлага.
Прочети още
7 задължителни продукта, които да предлагаш в своя...
Началото на новата година е идеалното време да обновиш инвентара на своя магазин за домашни любимци. Тъй като стопаните ...
Към статията5 хранителни продукта, които да предлагаш в своя м...
След месец на празнично удоволствие много хора в България са нетърпеливи да променят начина си на хранене и да възприема...
Към статиятаКакви стоки да предлагаш в своя магазин за подаръц...
Декември е месецът на подаръците и празничния дух, затова се очертава като чудесна възможност за магазините за подаръци ...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.